L-piirin vuosikokous Rovaniemi Santa Claus Hotel 27.4.2024

L-piirimme vuosikokous pidettiin tänään lauantaina 27.4. klo 12 alkaen Santa's Hotel Santa Clausissa Rovaniemellä. Osallistujamäärä oli todella ilahduttavan runsas, yli 70 leijonaa sekä kumppania saapui paikalle L-piirin eri klubeista ja Suomen Lions-liitosta myös puheenjohtaja Mika Pirttivaara ja jäsenjohtaja Hannu Ojala.

Kokouspäivän aloitimme ilmoittautumisella ja maistuvalla lounaalla, minkä jälkeen kokoonnumme Lappi-kokoustilaan.

Vuosikokouksen aluksi piirikuvernöörimme Tiina Pesola toivotti kokousväen tervetulleeksi, minkä jälkeen saapuivat liput paikalle ja perinteisesti laulettiin Leijonahenki. Seuraavaksi oli poisnukkuneiden muistaminen.

Kokouksen alussa Suomen Lions-liiton puheenjohtaja Mika Pirttivaara piti hienon puheenvuoron kokousväelle kertoen liiton kuulumisia ja terveisiä.

Vuosikokous käynnistyi avajaisten jälkeen esityslistan mukaisesti. Kokouksessa hyväksyttiin L-piirin toimintakertomus 2022–2023, vahvistettiin piirin tilinpäätös ja luettiin toiminnantarkastajien kertomus. Käsiteltiin myös seuraavan toimintakauden 2024-2025 jäsenmaksu, liittymismaksu ja vahvistettiin seuraavan kauden 2024-2025 talousarvio ja toimintasuunnitelma. Kuultiin ensi kauden 2024-2025 toimintasuunnitelma ja kaikkien piirikuvernööriehdokkaiden esittelyt.

Valittiin uudeksi piirikuvernööriksi seuraavalle kaudelle 2024-2025 Jouko Niikkonen, LC Kuusamo, 1. varapiirikuvernööriksi Katri Virtanen, LC Pudasjärvi ja 2. varapiirikuvernööriksi LC Keminmaa/Neidonkengät -klubin perustaja Anja Kiuru.

Onnittelumme uusille piirikuvernööreille!

Vuosikokouksessa käytiin vilkasta keskustelua monen asian tiimoilta, mm. uusi ensi kaudella toteutettava A4-kokoinen Lapin Leijona -lehti sekä siihen laitettavat klubien mainokset. Kokouksen loppupuolella palkittiin ansioituneita L-piirin klubilaisia ja hallintovirkailijoita sekä kukitettiin uudet piirikuvernöörit.

Piirikuvernööri päätti kokouksen ja toivotti kaikki tervetulleiksi iltajuhlaan Santa's Hotel Santa Clausin Kirnuun.

* * * * * * * * * * * *

Santa's Hotel Santa Claus